دوره 13، شماره 4 - ( دوره سیزدهم، شماره چهارم 1398 )                   جلد 13 شماره 4 صفحات 72-52 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- دانشگاه لرستان
2- دانشگاه لرستان ، firoozeh.ghazanfari@yahoo.com
چکیده:   (4325 مشاهده)
این پژوهش با هدف تدوین مدل اختلال اضطراب تعمیم‌یافته در کودکان پیش‌دبستانی شهر تهران انجام شد. پژوهش حاضر به شیوه کیفی و با استفاده ازروش نظریه زمینه ­ای انجام شده است. 19 متخصص کودک (روان­شناس/روان‌پزشک) با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده و داده‌ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته و تعاملی تا رسیدن به اشباع اطلاعات گردآوری شدند. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار MAXQDA نسخه استفاده شد. در کدگذاری باز 141 کد اولیه به دست آمد که در کدگذاری محوری بر اساس شباهت موضوعی در 21 دسته موضوعی قرار داده شدند. در مرحله سوم یا کدگذاری انتخابی، اختلال اضطراب تعمیم‌یافته به‌عنوان متغیر مرکزی یا اصلی شناخته شد. اطلاع از علل اختلال اضطراب تعمیم‌یافته، می‌تواند به خانواده‌ها، درمانگران و سیاست‌گذاران حوزه سلامت روان در جهت اصلاح شرایط به وجودآورنده این اختلال کمک کند.
متن کامل [PDF 941 kb]   (930 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/9/10 | پذیرش: 1398/12/26 | انتشار: 1398/12/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.